New Holland treskere bygges i Zedelgem i Begia og i Plock i Polen. Fabrikken i Zedelgem har produsert New Holland treskere sammenhengende siden 1909 da den ble bygget av Leon Claeys som startet produksjon av treskeverk i 1906.

I 1952 produserte Claeys den første europeiske selvdrevne skurtreskeren, og på 1960-tallet var Claeys en av de største treskerprodusentene i Europa. I 1964 ble Claeys kjøpt av Sperry New Holland og i 1967 endret selskapet navn til Clayson. I 1986 ble det fusjonert med Ford. I 1991 ble Ford kjøpt av Fiatagri og ble New Holland.

For mange er New Holland det ypperste av skurtreskere i markedet. Med sine store slagere, flertromlede treskeverk, stor regulerbare bruareal og ikke minst funksjonelle og komfortable førermiljø er de gule treskerne overlegne når det kommer til kapasitet og driftssikkerhet. New Holland leveres i tre serier FC, CX og CR hvorav de to første er tradisjonelle ristertreskere og CR er rotortresker.

Rotorprinsippet ble utviklet på 70-tallet og lansert av International Harvester i USA. Denne teknologien er også basis i de røde treskerne fra Case IH. Case IH er direkte arvtaker av IH og har videreutviklet rotorteknologien i to serier Axial Flow treskere. Det unike med rotorteknologien er en enorm kapasitet og lave skadetall, særlig under vanskelige høsteforhold.