Motorfabrikken FPT Industrial har videreutviklet renseteknologien Hi-eSCR  til versjon 2 som tilfredsstiller EUs Stage V utslippsregulering.  Dette er en oppdatering som i første omgang nå implementeres på Case IH Puma 185 - 240. Fotruten en enda renere eksos gir oppgraderingen lengre vedlikeholdsintervaller og innebærer også at Case IH Puma kan kjøre på 100% Biodiesel generasjon 2. Stage V Puma-traktorer får også forbedret makseffekt i Multicontroller-modellene og en ny konfigurerbar hurtigmeny på AFS Pro 700-skjermen som er tilgjengelig på alle modeller. 
  
Som tidligere er det fire modeller i den største Puma-serien. Disse er 185, 200 og 220 som alle er tilgjengelige med Multicontroller-semi powershift, med PowerDrive full powershift eller med CVXDrive kontinuerlig variabel girkasse. Den fjerde modellen, Puma 240, er som standard utstyrt med CVXDrive. 
  
Hi-eSCR2-teknologien er en videreutvikling av det originale Hi-eSCR-systemet som ble designet av FPT Industrial. Dette bygger på selektiv katalytisk reduksjon i stedet for resirkulering av avgasser, og har vært det eneste fokuset for FPT-utslippsteknologi siden den nåværende serien med forskrifter trådte i kraft. Med dette systemet går eksosgassen gjennom en dieseloksydasjonskatalysator før den injiseres med dieseleksosvæske (DEF / AdBlue). Den gjennomgår deretter en selektiv katalytisk reduksjonsprosess, og passerer gjennom et keramisk underlag etterfulgt av en opprydningskatalysator. Hele oppgraderingen er såpass omfattende at den er dekket av hele 13 patenter.  

 

 

Den umiddelbare brukerfordelen med oppgraderingen er først og fremst at den gir lengre serviceintervaller. Motoroljeskiftintervallet er nå utvidet til 750 timer eller 18 måneder, mens transmisjonsoljeskiftintervallet er utvidet til 1500 timer. Dette betyr lavere vedlikeholdskostnader for eierne. Videre innebærer motoroppgraderingen at Multicontroller-modellene har fått en forbedret kraftkurve som fra 16. gir og utover gjør det raskere å oppnå og opprettholde makseffekt under transport når man benytter kjørespaken. Med en større tilgjengelighet av makseffekt oppnår man mer effektiv transport med bedre drivstoffutnyttelse og mindre slitasje på motor og transmisjon. 

En annen oppgradering som også er lagt inn i årets modeller av Case IH Puma er en forbedret meny på AFS 700-monitoren. Den nye hurtigmenyen har fått et design som er mer intiuitivt og gjør det raskere å velge riktige innstillinger og ønsket informasjon. I AFS-skjermen er det også flere nye programmerbare hurtigvalgknapper. 

De nye Stage V motorene i Case IH Puma er også godkjent for bruk av 100% Biodiesel. Dette gjør at traktorene er aktuelle i mange sammenheng der miljøkrav er viktige for valg av maskinelt utstyr. 

Case IH Puma kommer nå også med samme design på motorpanseret som vi kjenner fra modellene Optum og Maxxum. Umiddelbart blir panseret tilgjengelig på modellene med kort akselavstand. På modellene med lang akselavstand kommer denne oppgraderingen først til høsten.

Ønsker du mer informasjon om Stage V motorene i Case IH, fyll inn nedenfor og vi kontakter deg.

Beskriv nedenfor hva du ønsker mer informasjon om