Case IH Puma-serien tilbyr 7 modeller fra 180 HK med en maksimal effekt på 271 HK. Fire modeller har den nyeste CVXDrive-transmisjonen og 3 modeller er også tilgjengelig med PowerDrive 19x6 Full Powershift.

Hjertet i Puma 240 er en 6-sylindret, FPT, NEF, 6,7 l motor, som leverer 241 hk nominell effekt og oppfyller EUs Stage V utslippskrav. Etterbehandlingssystemet for eksosen,  kjent for oss som HI-eSCR2, er vedlikeholdsfritt og bruker ikke EGR. Denne tilnærmingen sikrer optimal forbrenning, rask respons og optimal drivstoffutnyttelse. Serviceintervallene til motoren er nå økt til 750 timer. Dette betyr 25% mer arbeidstid før du må stoppe for oljeskift. Utvidede serviceintervaller bidrar også til lavere totale eierkostnader.

Motoren kan generere hele 46% dreiemomentstigning. Med denne store reserven kan dreiemomentet økes selv mens motorhastigheten synker under tung belastning. Med et bredt konstant effektområde med konstant kraft, kan den oppnå sitt fulle potensiale selv ved lave hastigheter, noe som forbedrer drivstoffeffektiviteten.

Under transport, i kraftuttaksarbeid og hydraulisk arbeid, kan motoren levere opptil 271 hestekrefter. Dette har mange positive sider som gir den kraften du trenger, når du trenger den, men det betyr også at du har tilgang til mer kraft uten ulempene som tradisjonelt er knyttet en stor traktorstørrelse. Og sist men ikke minst - PUMA-seriens motor er godkjent for bruk av såkalt HVO-drivstoff. Et syntetisk fornybart drivstoff som vokser i popularitet takket være dets bærekraftige miljøegenskaper og reduserte CO2-utslipp.

PowerDrive eller CVXDrive

Case IH erkjenner at det ikke er to gårder som er like, og at alle har ulike krav til traktorene. Det er særlig tydelig i forhold til transmisjonsløsninger, der det som passer en arbeidsoppgave kanskje ikke er riktig for en annen. Spørsmålene mange må stille seg er derfor hva blir den nye traktorens hovedjobber? Og hvordan foretrekker jeg og mine ansatte å jobbe? Dette er grunnen til at Puma, en av de mest allsidige traktorseriene i Case IH-linjen, tilbys med to ulike transmisjonsløsninger.

PowerDrive er en 19-trinns full powershift-overføring. Den er designet for å gi det optimale antallet gir uten kløtsjing eller momentavbrudd  i det avgjørende arbeidsområdet fra 2,5 k /t til 14 km/t. Dette er med andre ord en transmisjon som er spesielt velegnet i jordarbeiding eller andre operasjonen der traktoren drar tungt. Fordelen med Powerdrive er brukervennligheten. Puma Multicontroller legger betjeningskontrollen bokstavelig talt i hånden din.

Klikk og les om kampanje på Case IH Puma 240 CVXDrive

Alternativet til PowerDrive er CVXDrive kontinuerlig variabel overføring. CVXDrive er synonymt med CASE IH. I dag er det over 120 000 Case IH CVXDrive traktorer i drift. Case IH utviklet CVXDrive for å gi best ytelse i hele arbeidsområdet. CVXDrive er et 4-trinns hydromekanisk system, som bruker dobbelkløtsj teknologi for å gire sømløst og automatisk  under belastning.

Med et firedelt design oppnås en meget høy mekanisk effektivitet i den variable transmisjonen. 100% mekanisk drift er tilgjengelig i hele fire viktige arbeidshastigheter. Første gang skjer allerede under 10 km/t, noe som er ideelt for tungtrekk. På veien kan Puma CVXDrive oppnå en topphastighet på enten 40 km/t eller 50 km/t ved et økonomisk turtall, noe som reduserer transportkostnadene.

Ny manuell kontroll 

Til å styre samspillet mellom motoren og CVT-transmisjonen benyttes et system som har betegnelsen APM. Dette smarte systemet overvåker kontinuerlig motor- og transmisjonsparametrene for å sikre best mulig ytelse i enten trekkarbeid, kraftuttak eller transportapplikasjoner. APM justerer også automatisk motorhastigheten og CVT-forholdet for å oppfylle de ønskede ytelseskravene. Denne tilnærmingen sikrer at optimal drivstoffeffektivitet og ytelse leveres. Men for den nye Puma CVXDrive har Case IH gått enda et skritt videre! Etter å ha lyttet til sine mange kunder og brukere, har de videreutviklet APM-systemet med en funksjon som gir sjåførene frihet til å tilpasse CVXDrive-overføringen etter egne preferanser. Dette gir en ny kjøreopplevelse og bedre følelse av kontroll, som nesten må oppleves for å forstås.

Funksjonen lar deg endre følgende CVXDrive-dynamikk:

  • Akselerasjon / retardasjon
  • Hastighet i skifte av kjøreretning
  • Følsomhet i kjørepedalen og Multicontrollerspaken

Trepunkthydraulikken bak på traktoren tar seg av de tyngste redskaper med 10 460 kg løftekraft og dynamisk demping som stabiliserer redskapene og gir full kontroll under arbeid og transport. Hydraulikkpumpen med lukket senter leverer 173l / min på en effektiv måte, ettersom hydraulikkoljen bare sirkulerer dit det er behov. Et bredt utvalg av elektronisk styrte ventiler er tilgjengelig med opptil fem uttak bak og tre midtmonterte pluss Power-Beyond-funksjon. Ventilene kan kontrolleres og konfigureres fra Multicontrollerarmlenet og AFS-skjermen i førerhuset.

PTO bak har fire hastigheter, med to Eco-hastigheter. De to Eco-hastighetene oppnås med maksimalt dreiemoment, så redusert turtall og full kraftuttakshastighet resulterer i et redusert drivstofforbruk på opptil 2 liter per time. De nye Pumaene leveres også med et fullintegrert fronthydraulikk og PTO, der selve hydraulikken kan løfte opp til 5 129 kg. Kraftuttaket foran har 1.000 omdr./min ved 1895 motor o/min.

En elektrisk 7-pins stikkontakt og 40 Ampere stikkontakt er standard, og som et  pluss for betjeningskomforten er det eksterne kontroller for å heve og senke frontkoblingen.

Luftfjæret førerhus

I de hektiske onnene blir førerhuset nesten som et andre hjem. Ergonomi og komfort er da to viktige områder for å opprettholde konsentrasjon og produktivitet. Førerhuset til den nye PUMA tilbyr førerhusfjæring som standard. Følelsen av førerhusoppheng kombinert med de aktive fjæringssystemene på forakselen og i setet gir en luksuriøs opplevelse. Det kan til og med leveres luftfjæring av førerhuset for ekstra god komfort

Førerhuset har også et nytt design for montering av nettbrett og ekstra skjermer med stikkontakter som passer til nettbrett og smarttelefoner. Også traktorens egen skjerm, AFS Pro 700, har fått en ny tilpassbar meny med rask tilgang. Her kan føreren kan raskt hente sine favoritt traktorfunksjoner. AFS Pro 700 er hovedmodus for å betjene og overvåke Pumaen der alle hovedfunksjoner og statusinformasjon er samlet. Menynavigeringen er intuitiv, med viktige innstillinger tilgjengelige i løpet av sekunder. AFS-skjermen jobber for øvrig i tett forbindelse med  ICP operatørpanelet på Multocontrollerarmlenet og betjeningsknappene på Multicontrollerspaken slik at traktoren er rask og enkel å stille og betjene.

Bedre synsflate

I forhold til førerhusets komfort er det ellers verdt å merke seg at vindusviskers synsfelt nå er blitt mye større takket være en ny lavmontert design på viskeren. Det er også montert en ny kjøleboks i førerhuset for forfriskninger under lange sesongdager og det er ekstra lagringsplass for å holde dokumenter og personlige ting i sjakk. Det er også ny originalmontert  DAB-radio med det håndfritt betjeningssystem som sørger for kvalitetsunderholdning og samtale.  De sklisikre stigtrinnene er i aluminium og har innstegsbelysning. Det er også integrert en 8 liters rentvannstank under stigen for en kjapp håndvask før du stiger inn i hytta.

Førerhuset gir utmerket sikt i alle retninger takket være store glassflater, stort glassvindu i forkant av taket og 4-stolpers førerhuskonsept. Teleskopiske, elektrisk justerbare, oppvarmede vidvinkelspeil eliminerer "blindområder" i sikten til sidene og bakover.  Lange dager bak rattet kan føre til lange netter, og her har Case IH gjort LED til en standardutstyr. Det er 20 LED-lys tilgjengelig for god dekning. Med opptil 20.000 lumen lyser dette som "stadionlys" i nattemørket.

Advanced Trailerbrake

Case IH Puma har også det mest omfattende bremsesystemet som er tilgjengelig på markedet. Med ABS gir dette stabilitet og bremsesikkerhet ved høye transporthastigheter. ABS-systemet har også en smart funksjon for bremsing og styring som kan aktiveres når du er på jordet og ønsker å redusere svingradious på vendeteigen uten å blokkere det indre hjulet.

Eksosbrems er tilgjengelig og reduserer bremseslitasje på traktor og tilhenger, spesielt ved lange nedturer. Og selvfølgelig leveres også Case IH Puma  med det prisbelønte Case IH Advanced trailerbrake som er en unik funksjon. Hvis noen noen gang har opplevd saksing under bremsing av traktor og tilhenger, vil sette pris på dette systemet.

Advanced Trailerbrake oppdager traktorens retardasjon og setter på tilhengsbremsene først. På overflater med lite trekkraft forhindrer dette tilhengeren i å skyve traktoren når den bremser og opprettholder stabiliteten. Som et eksempel er dette spesielt fordelaktig med store, tunge fôrvogner som arbeider i nedoverbakke på jorder der bakken kan være glatt. Dette systemet gir ekstra betryggelse slik  at føreren kan fokusere på å kjøre uten å frykte en  farlig farlig situasjon.

 

Ønsker du mer informasjon eller et tilbud på en ny Case IH Puma, fyll inn nedenfor og send inn.

Hva vil du ha tilbud på?